Řešení pro řidiče, kteří hledají spolehlivost a úsporu



Moderní naftové vozy jsou dnes vybaveny celou řadou systémů, které mají za cíl snižovat emise a plnit přísné emisní normy. Jedním z nich je systém AdBlue, který vstřikuje močovinu do výfukového potrubí a tím přeměňuje oxidy dusíku na neškodný dusík a vodní páru. V teorii to zní jako ideální řešení. V praxi se ale stále častěji setkáváme s tím, že AdBlue systém způsobuje problémy – a to nejen řidičům nákladních vozidel, ale i běžným majitelům osobních aut. Časté poruchy čidel, zamrzání nádrže v zimních měsících, nákladné opravy nebo nutnost dolévání kapaliny i během krátkých cest – to vše může být frustrující a nečekaně drahé.

auto

Pokud systém selže, mnohdy je vůz zcela nepojízdný. Auto se odmítne nastartovat nebo přejde do nouzového režimu, což může způsobit nemalé komplikace – zejména pokud jste právě na cestách nebo provozujete vozidlo v rámci podnikání. Řešením může být profesionální deaktivace systému AdBlue Vypnuti-scr-dpf. Tento zásah je legální pouze pro vozy určené pro export nebo provoz mimo veřejné komunikace (například v zemědělství nebo na uzavřených areálech), ale v praxi ho využívají také firmy, které hledají spolehlivost a minimalizaci neplánovaných odstávek.

vůz

Deaktivace systému probíhá úpravou řídicí jednotky vozu – tzv. softwarovou cestou. Nedochází k žádnému mechanickému zásahu do motoru nebo výfukového systému. Výsledkem je, že vůz už nevyžaduje doplňování AdBlue kapaliny a zbaví se i chybových hlášení spojených s tímto systémem. Odborně provedená úprava je bezpečná a vratná – v případě potřeby je možné vše uvést do původního stavu. Nejde ale jen o pohodlí. Mnozí zákazníci se k tomuto řešení uchylují i kvůli výrazné úspoře. Náklady na provoz se sníží, odpadá nutnost řešit poruchy a vozidlo je opět plně k dispozici bez omezení výkonu. V případě větší flotily vozidel se jedná o úsporu v řádu desetitisíců korun ročně.

Podobné příspěvky